Dag 05: Tellin

Vandaag sta ik iets vroeger op, namelijk om 8:15 uur. Het vast ritueel volgt van douchen en brood halen.  Vandaag heb ik weer gekozen voor bruine bolletjes.

GYKB8390

IMG_9210IMG_9211IMG_9213

IMG_9215

Na het ontbijt was ik even af …..

IMG_9217

….. en daarna kan ik me wederom gaan verdiepen in Margrieten, Libelles en puzzelboekjes, maar ik kies er voor om weer een aantal steekwoorden en zinnetjes, die ik zo af en toe opschrijf, om te zetten in gedichten/gedachten, die ik dan uiteindelijk deel op facebook.

Het verwerken van het verlies van Marijke Rood hart wordt voor mij op deze manier steeds makkelijker.

IMG_9222

Ik heb er vandaag voor gekozen om vanmiddag warm te lunchen en ik heb gekozen voor pasta met zalm, tomaatjes en champignons. Ik schenk mezelf een glaasje Montepulciano d’ Abruzzo. in, terwijl ik aan de slag ga.

IMG_9224

Thuis weeg ik de pasta altijd af (60 gram), maar in de caravan heb ik geen weegschaal, maar ik weet ondertussen vrij aardig op gevoel hoeveel spaghetti ik moet hebben.

IMG_9227

Ik heb een kant-en-klare tiramisu als toetje en daarna drink ik een kopje koffie met een glaasje limoncello.

IMG_9229IMG_9231

De middag gebruik ik om een aantal gedichtjes die ik in de loop van de tijd geschreven heb te ordenen en om 18:00 uur kijk ik de laptop naar het journaal en vervolgens naar 1Vandaag en om 19:15 uur maak ik mijn avondeten klaar en dat bestaat vanavond uit 2 bruine bolletjes, een beker jus d’orange en een bakje Danio luchtige kwark.

IMG_9232

Daarna lees ik nog wat en om 20:30  uur stort ik mij, onder het genot van een kop koffie en een gevulde koek, weer op de series.

IMG_9233

Om 23:15 uur ga ik slapen. Omdat het nat en koud is, zit ik redelijk veel in de caravan, maar vermaak ik me wel.

Plaats een reactie